Slidošana – sports, kurš dara brīnumus

Slidošana pieder pie tādiem unikāliem kustēšanās veidiem, kurus vienlaicīgi var uzskatīt gan par sporta veidu, gan par aktīvu atpūta. Daiļslidošana ir arī viens no skaistākajiem sporta veidiem. Skatītāji to labprāt vēro. Mums raksts ir adresēts tiem, kuri jau māk slidot un tiem, kuri ir gatavi apgūt šo sporta un atpūtas veidu, šodien mēs runāsim par to, kādu labumu sniedz daiļslidošana mūsu organismam.

Lai sajustu uz sevis tās labvēlīgo ietekmi, ne pavisam nav obligāti kļūt par profesionālo daiļslidotāju, pietiks ar to, ka iemācīsieties stāvēt uz slidām un pēc tam regulāri apmeklēsiet slidotavu. Tas būs labi jūsu pašsajūtai un jūs iegūsiet arī milzīgu, pozitīvās enerģijas lādiņu.

ATSTĀJAM UZ LEDUS…LIEKO SVARU.

Daiļslidošana lieliski trenē sirds – asins vadu sistēmu. Tas ir tāpat, kad jūs lēnām skrienat, tikai šeit nav skrējējiem raksturīgā spiediena uz ceļgalu locītavām. Aerobās slodzes intensitāti var palielināt, ja treniņa laikā veicat vēzienus ar rokām.

Apstājoties uz ledus un uzsākot intensīvus treniņus, jūs gūstat kolosālu iespēju atbrīvoties no liekā svara. Šāda treniņa laikā tiek vēroti trīs veiksmes faktori: laiks, attālums, nepārtrauktība. Apskatīsim šos faktorus mazliet sīkāk.

LAIKS. Ja jūs slidosiet pa pusstundai trīs reizes nedēļā, jūs obligāti notievēsiet. Bet vai jūs varat iedomāties, kāds būs nomesto kilogramu rādītājs, ja jūs katru dienu slidosiet stundu vai divas un četras reizes nedēļā? Iespaidīgi, vai nē?
ATTĀLUMS. Pieņemsim, ka jums, lai paveiktu vienu kilometru ir vajadzīgas 30 minūtes. Šajā gadījumā no sava sapņa, par lieko kilogramu zaudēšanu, varat atvadīties. Ja nu vienīgi slidu asmeņi jums kalpos mūžīgi! Bet vai tad tādēļ jūs pirkāt slidas? Tāpēc jūsu vēļēšanās notievēt ir jāpavada ar jauniem un jauniem laika rekordiem, kuru jūs iztērējat noteikta attāluma veikšanai. Vienu vārdu sakot, viens un tas pats attālums , ar katru reizi ir jāveic īsākā laika posmā.
NEPĀRTRAUKTĪBA. Sākot treniņu un nosakot distanci, izdariet visu iespējamo, lai to paveiktu bez apstāšanās un pauzēm. Tā jūs nodrošināsiet nepārtrauktu treniņu un iegūsiet citu efektu – lieko kilogramu zaudēšanu. Zināšanai – 1 stundas slidošana atbrīvo jūs no 400 kilokalorijām.

KĀ TRENĒT IZTURĪBU?
Daudzi no mums sapņo kļūt izturīgi, lai varētu stāties pretī daudziem pārbaudījumiem. Bet viņi nezina, kā var veiksmīgi pie tās tikt. Mūsu padoms: apstājieties uz slidām, un jūs redzēsiet, kā jūsu sen lolotais sapnis sāk piepildīties.
Kā daiļslidošana var trenēt izturību? Ļoti vienkārši – uzturot vienmērīgu tempu ilgstošā laika periodā, kuru iztērē noteikta attāluma veikšanai. Ja jūs esat iesācējs, tad sāciet ar īsām distancēm, pakāpeniski, katrā treniņā tās palielinot.
Slidošana veicina muskuļu tonusa uzlabošanos, neskatoties uz to, ka tiek iesaistīti tikai kāju muskuļi. Labums ir visam ķermenim, it īpaši muguras lejasdaļai un muskuļu presei.

Slidojot tiek trenētas, tās muskuļu grupas, pie kurām nav iespējams piekļūt pat trenažieru zālē. Ja jūs nedēļas laikā, trīs reizes slidosiet pa vienai stundai, jūs kļūsiet labas figūras un skaistas stājas īpašnieks.