Slidošana. Rekomendācijas

Slidošana – viens no skaistākajiem ziemas sporta veidiem un viens no pieejamākajiem sporta veidiem ikdienā. Uz ledus skaisti izskatās gan vīrieši, gan sievietes, gan bērni. Tāds aktivitātes veids lieliski trenē muskuļus, izturību, norūda organismu, sniedz daudz pozitīvu emociju un prieka.

Ļoti daudzi mūsdienu daiļslidotāji bērnība bija vārgi un slimīgi bērni. Skatoties uz to bezgalīgo spēku un izturību, enerģiju un pārliecību, tam ir grūti noticēt. Domāju, ka viņi izpildīja vingrinājumus, kuri paredzēti koordinācijas un līdzsvara trenēšanai.

Visas augstāk minētās rakstura īpašības viņiem uzdāvināja ļoti skaists sporta veids – slidošana, kura arī ir ļoti brīnišķīga brīvā laika pavadīšana.

Lai varētu pārliecināties, uz ko ir spējīgas slidas, nav obligāti jābūt profesionālim. Pietiks ar to, ka stingri stāvēsiet uz ledus un attīstīsiet savas iemaņas. Tagad, pat mazās pilsētas veras vaļa slidotavas, kuras ir iemantojušas milzu popularitāti. Man tā liekas, ka tas ir daudz labāk par sēdēšanu kafejnīcā, uz soliņa vai pie datora. Atrodoties uz ledus, jūs aizmirsīsiet par apātiju, depresīvo stāvokli vai nīkulību, kura tik bieži piemeklē jūs ziemā.

Slidošana. Plusi.

Brīnišķīgs garastāvoklis. Pat, psihologi iesaka apmeklēt slidotavu jebkurās, sarežģītās dzīves situācijās, tad, kad ir stress un miega traucējumi. Un, viņi, protams, nekļūdās. Visi tie, kuri kaut vienreiz ir stāvējuši uz slidām, zina šīs brīnišķīgās sajūtas.

Slidošana palīdzēs uzlabot imunitāti, atveseļot sirds – asinsvadu un elpošanas sistēmas. Ķermenis kļūs kustīgāks, uzlabosies stāja.

Paaugstināsies izturība. Organismam būs nepieciešams uzturēt tempu un ritmu, muskuļi strādās, bet svaigs gaiss aktīvi piesātinās visu organismu ar skābekli.
Nostiprinās locītavas. Cilvēkiem, kuriem ir sāpīgas locītavas, ir obligāti jāapmeklē slidotava.

Svara samazināšana. Vienas stundas laikā ir iespējams sadedzināt 400 kilokaloriju. Bet, tas ir atkarīgs no cilvēka masas un uz ledus pavadītā laika.
Attīstās uzmanība. Iespējams, jūs to pat neesat pamanījuši, bet smadzenes nepārtraukti kontrolē notiekošo situāciju: kā neaizķert cilvēkus, kā izvairīties no sadursmēm. Lūk, tāds intelektuālais treniņš.

Slidošana attīsta pārliecību par sevi, samazina bailes neveiklās situācijās, kurās mēs kādreiz nonākam saskaroties ar svešiem cilvēkiem.

Kam nav ieteicams apmeklēt slidotavu.

  • Tiem, kuriem ir ceļgalu locītavu un mugurkaula slimības.
  • Tiem, kuriem krasi mainās asinsspiediens, ir galvas reiboņi, kopējais nespēks.
  • Tiem, kuriem ir problēmas ar vestibulāro aparātu.
  • Tiem, kuri nav izārstējuši saaukstēšanās slimības. Iespējas norūdīt organismu, ir lielas. Būtu neprātīgi tās neizmantot.
  • Tiem, kuriem ir slikta redze.
  • Tiem, kuriem ir liels liekais svars. Ja gadīsies pazaudēt līdzsvaru, tad ļaunums var būt lielāks nekā labums.

Rekomendācijas.
Lai samazinātu traumu skaitu, nekautrējaties ņemt līdzi ceļgalu un elkoņu aizsargus.

Slidotavā, kopā ar pārējiem vienmēr slido kāds darbinieks vai treneris, nekautrējaties, lūdziet viņiem palīdzību, viņi būs laimīgi, ja varēs jums palīdzēt.
Ja nemākat slidot – nepārdzīvojiet! Tā nav viņu darīšana!

Sargājiet rokas – uzvelciet cimdus, sargājiet galvu – uzvelciet cepuri, bet kaklam apkārt aptiniet šalli!

Uzvelciet ērtu un siltu apģērbu, kurš jūs neierobežo un labi pieguļ augumam.
Jebkurai fiziskai slodzei ir jāsagādā prieks. Tādu prieku, pozitīvās enerģijas lādiņu, labu garastāvokli, stipru imunitāti, izturību mums var sniegt slidošana. Tas ir lielisks veids kā pavadīt brīvo laiku un iegūt jaunus paziņas.