Slidošana – psiholoģiskās veselības atjaunošanai

Mūsdienās cilvēki ļoti bieži sastopas ar stresu, nervozitāti, emocionālo spēku izsīkumu. Ko mēs tādos gadījumos darām? Bieži vien mēs metamies ēst. Ēdam daudz un ēdam kalorijām bagātu ēdienu. Vēl viens veids atbrīvoties no tādām nepatīkamām sajūtam ir pārmērīga alkohola lietošana. Citi izvēlas smēķēšanu. Vai kādam no viņiem ir izdevies atrisināt problēmas…diez vai. Tā ir tikai tāda ilūzijā, ka tādā veidā problēmas tiks atrisinātas, tās tiks pārceltas uz vēlāku laiku…un tas ir arī viss.

Mēs jums iesakām meklēt citus šo problēmu risināšanas veidus. Viens no tādiem varētu būt daiļslidošana. Protams, ka daiļslidošana arī nevarēs izmainīt objektīvi izveidojušos apstākļus jūsu dzīvē, kuri ir kļuvuši par jūsu morāli – psihiskā sasprindzinājuma avotu. Bet, daiļslidošana ir spējīga pamainīt jūsu redzes leņķi un palīdzēt jums labāk tikt ar to galā.

Atnākt uz slidotavu var vienatnē, bet var kopā ar vīru, vai sievu, kopā ar bērniem vai arī draugu kompānijā. Izvēle paliek jūsu pašu ziņā. Tā jūs varat izveidot jaunu, patīkamu tradīciju, kura kļūs par pamatu unikālam apvienojošam pasākumam, kurš ir spējīgs nogludināt nesaprašanas un laicīgās grūtības.

Ļoti ieteicams slidotavu apmeklēt kautrīgiem un mazrunīgiem cilvēkiem. Uz ledus viņi varēs atbrīvoties, jo vienmēr atradīsies kāds iemesls, lai varētu labsirdīgi pasmaidīt par sevi un iegūt jaunu paziņu loku.

Mācēt slidot – tas nozīmē kļūt pārliecinātākam par sevi!

Bieži vien nākas redzēt, ka pat jauni cilvēki pa slidenu ielu iet ļoti uzmanīgi, it kā baidītos nokrist un saņemt traumu. Tam, kurš māk stāvēt uz slidām, tādas bailes pazūd – cilvēks kļūst pārliecinātāks par sevi. Panākt to var treniņu laikā, jo tas dod iespēju iemācīties kontrolēt savu ķermeni, padarīt to paklausīgu un vadāmu. Paralēli, gan bērni, gan pieaugušie, kļūst psiholoģiski mierīgāki, jo viņiem zūd bailes nokļūt nepatīkamā situācijā.

Iemācoties slidot, daudzi cilvēki jūt milzu gandarījumu un pat mazu pārākumu attiecībā pret tiem, kuri vēl nav iekarojuši ledus laukumu un virsotnes. Protams, ka pārākums ir domāts vārda labākajā nozīmē. Tas, arī ir pārliecības par sevi radītājs, kurš stimulē jaunus rādītājus – “es varu’’, ‘’ man sanāca’’, ‘’es varu vēl labāk’’, u. t. t.

Slidošana ļoti labi attīsta kustību plastiku, izteiksmīgumu un eleganci. Slīdēt pa ledu patīkamas mūzikas pavadījumā var arī bez īpašas meistarības, bet par ritma sajūtu nav jāuztraucas, pienāks laiks un tā parādīsies. Pie viena, varam piebilst, arī par mūzikas labvēlīgo ietekmi.

Ar slidām pret slimībām!

Slidošana visbiežāk notiek svaigā gaisā. Tas veselībai ir ļoti nepieciešams. Ja mēs vēl vērā ņemam to, ka mūsdienu cilvēks ļoti daudz laika pavada telpās, mājās, ofisos, strādājot pie datora, tad slidošana, tik tiešām ir ierocis cīņai pret daudzām slimībām ( stājas bojājumi, skolioze, spondiloze u.c.).

Treniņu laikā paaugstinās organisma aizsargspējas, uzlabojas sirds – asins vadu un elpošanas sistēmas. Ja jūs esat pakļauti biežām saaukstēšanās slimībām, jums ir hronisks klepus un diagnosticētas sirds saslimšanas, kuru gadījumā nedrīkst būt fiziska slodze, tad slidošana ir taisnais ceļš veselības uzlabošanai. Bet, lai šie mērķi nekļūtu par neaizsniedzamiem, ir svarīga treniņu regularitāte. Regularitāte kļūst par ļoti labu profilakses līdzekli daudzu saslimšanu gadījumā.

Labvēlīgu ietekmi slidošana atstāj uz jūsu ķermeni un psihisko veselību tad, ja slidotava atrodas zem atklātas debess. Bet, ja ziema ir ļoti auksta, tad slidot zem atklātas debess būs problemātiski. Bet mūsdienās nav nekas neiespējams: slidot var ne tikai ziemā, kad ārā aiz loga ir vajadzīgā temperatūra, bet to var darīt pat vasarā, jebkurā gadalaikā. Tādas brīnišķīgas brīvā laika pavadīšanas iespējas mums ir pateicoties mākslīgajam ledum.