Kāds labums ir no slēpošanas

Ziema – brīnišķīgs gadalaiks. Tas ir zaigojošs, balts, pūkains sniegs, kurš sagādā tik daudz prieka. Tas ir sals, žilbinoša saule un neizmērojama sajūsma. Tie ir sārti vaigi un mazliet auksts degungals. Tā ir silta tēja, pēc uzmundrinošām pastaigām, slidošanas vai slēpošanas.

Bet ziema ir arī īsts pārbaudījums mūsu organismam. Ziemā, visi dzīvību radošie procesi palēninās. Daudzi cilvēki ar grūtībām panes temperatūras pazemināšanās režīmu. Bet īsa diena, maz saules gaismas var izraisīt smagus emocionālos pārdzīvojumus. Ziemā daudz biežāk saasinās daudzas slimības, sākas akūtas saaukstēšanās slimības, par gripu nemaz nerunāsim.

Tas viss liecina par to, ka šajā gada laikā mums nav jāsamazina mūsu organismam ierastais dzīves temps. Uz palēninātajiem procesiem, kuri notiek dabā, mums ir jāatbild ar aktīvu dzīves veidu, vajag pieradināt sevi nodarboties ar ziemas sporta veidiem, jāpieradina savs organisms ziemas laika apstākļiem. Tas ļoti vajadzīgs ir tiem, kuri ziemā bieži slimo ar saaukstēšanās slimībām.
Ziemā tik ļoti gribas aiziet uz mežu vai aizbraukt uz jūru un paelpot tīru, svaigu gaisu. Bet vislabāk tādā pastaigā doties ar slēpēm. Cik labi ir apstāties uz slēpēm un noslēpot kādus divus, bet varbūt pat piecus kilometrus. Aktīva ziemas atpūta mežā vai pie jūras dod pārsteidzošus rezultātus. Tīrs, ziemas gaiss satur par 20% vairāk skābekļa, nekā vasaras gaiss. Vēl tāds gaiss satur negatīvi lādētos jonus.
Kāds tad ir labums no slēpošanas?

Slēpošana neprasa ilgstošu un speciālu apmācību un ir pieejama visiem. Slēpotājs atrodoties trasē ieslēdz roku, vēdera, muguras un citu orgānu muskuļus. Vienmērīgas, slēpotāja atvēziena kustības un muskuļu grupu pārmaiņus ieslēgšana, samazina asinsvadu spazmas, normalizē asinsspiedienu. Slēpojot pa trasi, cilvēks nejūt aukstumu, bieži vien viņam ir karsti.
Slēpošana ir ne tikai brīnišķīga klimatiskā procedūra, bet arī lielisks veids sniegt atslodzi nervu un psihiskai sfērai. Atjaunot un nostiprināt sirds un elpošanas ceļu sistēmas organismā.

Slēpojot sāk pastiprināti strādāt nieres, plaušas, sviedru dziedzeri. Šajā laikā organisms atbrīvojas no uzkrātajām kaitīgajām vielām, indēm, toksīniem. Āda tiek apasiņota. Nostiprinās nervu sistēma, palielinās imunitāte.

Protams, ka slēpošanai izdevīgi ir izmantot slēpošanas trases. Te jūs vairāku stundu garumā varat izbaudīt slēpju slīdēšanu pa tīru, baltu sniegu, ieelpot patīkamu, vēsu gaisu. Veiktie zinātniskie pētījumi ir parādījuši, ka pēc nesteidzīgas slēpošanas, asins spiediens pie hipertoniskām slimībām pazeminās vairākas reizes un paliek tāds vairāku dienu garumā.

Slēpošanu var veiksmīgi izmantot locītavu stāvokļa uzlabošanai, cīņā ar aptaukošanos un jostas vietas atjaunošanai. Ļoti ieteicama slēpošana ir nakts miega uzlabošanai. Ja jūs ziemā esat aizbraukuši uz sanatoriju vai atpūsties, tad slēpošanai ir jākļūst par jūsu dienas neatņemamu sastāvdaļu. Uzskata, ka jau pēc 10 – 12 slēpošanas reizēm, var manāmi atveseļot savu organismu, mobilizēt sava organisma aizsargspēkus. Kaut gan, lai iegūtu stabilu rezultātu, slēpot ir ieteicams vismaz divas reizes nedēļā , sezonas laikā ir vajadzīgas 20 – 50 slēpošanas reizes.

Bet cilvēki ir ļoti slinki. Un kā jau pieņemts, paši meklē attaisnojumus, lai tikai nebūtu jāiet slēpot. Tā, ka ar nožēlu ir jāatzīst, ka no simtiem slēpo tikai daži.
Nu, ko, cerēsim, ka ziema būs izdevusies un mums būs tāda iespēja – slēpot!